11.02.2017
·
0 comentarii
Incepand cu 10.02.2017 Autoritatea de Supraveghere Financiara a schimbat procedura de constatare a daunelor produse intr-un contract de asigurare RCA si totodata le-a dat mana libera pagubitilor sa-si aleaga unde vor sa isi repare masinile.
Cu alte cuvinte, de acum inainte in momentul in care ai o daune asigurata printr-un contract RCA poti sa mergi direct la service-ul dorit, iar asiguratorul are obligatia de a trimite un inspector de daune pentru a face evaluarea masinii unde ai ales tu. Ceea ce este si mai bine este faptul ca asiguratorii vor fii obligati sa plateasca paguba indiferent daca au un contract intre ei si service-ul pe care l-ai ales tu.
Ceea ce este de mentionat in comunicatul celor de la ASF este faptul ca pagubitul are obligatia de a asigura accesul la masina pentru inspectia de daune si nu doar sa precizeze locul unde se afla masina avariata. De exemplu daca ai masina cazuta intr-un lac, va trebui sa o scoti de acolo astfel incat asiguratorul sa aiba acces la ea, nu poti sa-i spui sa faca inspectia de risc in lac :)
Cum era inainte?
Inainte de aprobarea acestei schimbari pagubitul avea de alergat destul de mult si era limitat de posibilitatile de reparare a daunei. Mai exact dupa producerea daunei trebuia sa sune la asiguratorul care urma sa se ocupe de repararea masinii, asiguratorul ii facea o programare la o unitate de inspectie de dauna, pagubitul avea obligatia de a merge la centrul de daune exact in ziua si la ora respectiva. Dupa evaluarea daunei pagubitului ii erau inaintate doua cai:
a) solicitaterea unei oferte de despagubire - in maxim 3 luni asiguratorul era obligat sa ii comunice pagubitului suma de bani pe care este dispus sa o ofere, dupa care pagubitul putea sa aleaga orice service pentru a-si repara masina, insa trebuia sa se incadreze in bugetul dispus de asigurator, sau in caz contrar sa compenseze cu bani din buzunar.
b) sa mearga cu masina la unul dintre service-urile partenere ale asiguratorului pentru a-si repara masina. De cele mai multe ori aceste service-uri sunt arhiaglomerate, iar calitatea muncii evident este mai slaba.
Comentarii
Nu avem nici un comentariu la acest articol